fredag 23 juli 2010

Gräddkokt Broccoli

Ja, här är ännu ett recept från den 17 åriga tjejen, hon har mååååånga läckra recept i sin blogg, kika in där, du blir inte besviken. Framförallt inte om du kör LCHF :D

För ett par dagar sedan gjorde jag gräddstuvad broccoli men jag tyckte inte riktigt att de blev stuvade då. Då kokade jag bara i grädde. Den här blev klart bättre!

Färsk Broccoli
Grädde
Philadelphia
Smör
Salt

(i orginalreceptet finns även gräslök med men det uteslöt jag)



Rensa broccolin i små buketter, halvera de stora om du vill, det gör jag. Lägg en klick smör i en kastrull och låt fräsa broccolin ett litet tag. Häll på grädde och ha ner en rejäl klick Philadelphiaost. Låt puttra ihop till en tjock konsistens. Smaka av med salt och ev. kryddor.

Till detta serverade jag kall grillad kyckling som blivit kvar från dagen innan.
Supermumsigt.

/Tootsie

Inga kommentarer: