fredag 27 augusti 2010

Natt- & Middagsgäster

I torsdags kväll (nästan natt) kom min pappa och mina två lillebröder hit hela vägen från Värmland. I veckan här så fyllde min farfar 90 år så vi ska fira honom under lördagen.
Och jag har klargjort att de allt får äta det jag gör iordning åt oss - tänker inte laga olika rätter åt var och en!

Så jag stekte kotletter, stekte blomkål, stekte svamp och kokade en god gräddig sås.
Pappa gillade det mycket, lillebror 1 var däremot inte så impad, ni skulle ha sett hur lite han la upp på tallrikan av blomkålen och vilka små, små bitar han skar av dem *hihi*. På slutet så tittade han på sin tallrik där bara blomkålen låg kvar - 'Äh, jag får låtsas att det är potatis' - sa han och skyfflade in dem i munnen. *fniss*

Lillebror 2 tyckte om blomkålen, lite överraskande - 'Jag tycker inte om blomkål, syrran, men det här var gott!'.
Då är det roligt att laga mat.

En annan sak, en rolig sak, jag skrattade så jag tjöt. I torsdags när vi skulle bädda deras sängar - de hade tagit med egna lakan etc - så står lillebror 1 och han ser så uppgiven ut, och han liksom står och viftar lite med handen där han håller ett vitt tyg. Och så säger han - 'Jag har gjort bort mig. Jag tog med mig en duk!'
En duk istället för lakan *fniss*
Hela hans mimik när han säger detta... alltså, jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig!

/Tootsie

Inga kommentarer: