lördag 18 juni 2011

The Book of Love

För en vecka sedan ringde min makes morbror och undrade ifall jag hade lust och möjlighet att göra ett gratulationskort till ett brudpar, släkt till hans sambo. Självklart hade jag lust med det :D Jag fick fritt spelrum hur kortet skulle göras, vilka färger etc.
Jag valde då att skapa ett bokkort för att ge brudparet ett kort som var lite mer kort så att säga, ett verkligt minne för livet :D Färgerna fick bli i rosa och creme samt brunt för att få lite vintage känsla. Det mesta av materialet som jag använt mig av finner du inne i shopen :D

Så här blev kortet...

Fram sidan









När jag hade limmat på alla de mönstrade papprena kom jag på att jag skulle ju väntat med det tills jag hade limmat dit bandet som jag tänkt skulle ingå i kortet, bandet som skulle knytas för att kunna stänga till kortet...


I samma stund så ringde det på dörren. Det visade sig vara en leverans från en grossist och i paketet låg die cutz, bland annat en smal die cutz som såg ut som en liten banner eller vad man nu ska kalla den :D Den fick agera som låsmanick. Har man tur eller har man tur :D

(magnetplupparna finns inte i shopen dock)





Här har jag använt Teeny Alpha-stickers från Glitz Desing, dessa kallas Wood grain.





På framsidan dekorerade jag med en liten vintage bild från Sagen Design. Deras bilder kommer i 12" storlek, flera bilder per ark alltså :D Varav ett av arken har tecknade bilder, övriga arken har gamla fotografier, jättevackra är de.




Jag använde en blingswirl från Prima som jag delade och formade om efter eget tycke och smak. Efter att jag dekorerade framsidan hade jag en bit kvar som tyvärr inte gjorde sig så bra på framsidan så den fick blinga till baksidan av kortet istället :D


Där har jag använt ännu en die cutz med handgjort av-text.




Närbild på den lilla blomdekorationen i ena hörnet inne i kortet där 'bokbladen' sitter.




Så här ser insidan ut. Jag har valt att sudda ut namnet på givarna och brudparet.




Och idag gifter sig alltså brudparet som ska få detta kort och jag önskar dem all lycka och välmående i framtiden :D


Vill du göra ett bokkort? Läs då min tutorial här.


Lycka till :D


Kreativa hälsningar

Tootsie

Inga kommentarer: