fredag 25 november 2011

the Book of Dies

Jag har börjat på att göra om min dies-förvaring. Min första förvaring av diesen var en spiralbunden bok vars framsida blev sparsamt dekorerad, se bilder här. Detn nya förvaringen är ingen jätte förändring egentligen från förra förvaringen, men då jag ofta brukar ta med mig dem på träffar etc - och en del sitter inte fast så jättebra trots att jag har magnetiska övningsskyltar täckta med cardstock - så skaffade jag ohålade plastfickor som jag la ner en bit cardstock i och sedan gjorde jag hål med min BIA och därefter la jag ner magnetarket med diesen på. Därefter gjorde jag ett bokomslag. Första tanken var att ta vara på de förra frontsidorna... men jag måttade fel när jag använde BIAn... Så jag tänkte om.

Den här första boken har jag valt att bara distressa. Jag fick till en härlig känsla av gammal läderbok, till och med känslan av gammalt damm som riktigt grott in i lädret, en känsla som inte riktigt går igenom så här på en bild. Gör sig mkt bättre live :)

Nu när jag lägger upp bilden här i bloggen så ser den ut som att den växt ihop med träbordet som den ligger på :D

När man öppnar upp "boken" ser det ut så här. Har gjort en ficka där man kan lägga ner extra dies i, sådana som ännu inte hunnit med att få en egen magnetisk ark och plastficka. Det vill säga nyinköpta dies :)

Har en annan ficka på motsatta sida av "boken" där man kan fästa häftets baksida i så att plastfickorna blir fixerade i "boken", och vid tillfällen då det krävs el önskas så kan man ta loss häftet från omslaget.


Detta är endast bok numero uno. Har en hel del dies och jag skaffar nya hela tiden :D Eller ja, inte riktigt, men så fort jag ser en som jag verkligen gillar... :D

/Tootsie

2 kommentarer:

Annika sa...

Superbra förvaring!

DesignAnnique sa...

Döh, NU fattar jag :) Du, det ÄR smart, jag tänkte helt annorlunda när vi pratade och det var inget bra sätt :)