onsdag 30 november 2011

Grrrr... och samtidigt inte...

Grrr... Min nygjorda cover till min nya dies-bok klarade inte behandling som flytta hit och än dit... Trots att jag var varsam och trots att jag använde 300 g papper... Grrrr...

Meeeen, det var bara att göra om, göra bättre :D

Som tur var hade jag riktig kartong ark hemma så nu har jag hunnit med att göra TVÅ stycken covers till två av mina dies-böcker (japp det kommer bli flera nämligen :D). Så jag gjorde helt enkelt bokomslaget i kartong som jag sedan täckte med vit cardstock som jag färgat in med Distress Stain Vintage Photo. Sedan dekorerade jag lite enkelt med två metallhörn. Två hörn fick sätta livet till då jag klippte i dem så jag kunde få mittdelen av hörnet som jag kunde sedan fästa på den lilla stägningsflärpen. Magnetplutt på boken och flärpen håller den samman i stängt läge :D




Jag är sjukt nöjd med hur jag fått till bokkänslan i dessa covers :D Även om man ser att det är handgjort så åtminstonde utvändigt sett så ser det ut som en bok, vilket var vad jag eftersträvade.

I morgon så börjar Scrapdrakens julkalender, nya utmaningar varje dag fram till jul, missa inte det :D

/Tootsie

Inga kommentarer: