lördag 15 februari 2014

A Life With You

 Jag fortsätter kika runt på olika scraputmaningsbloggar etc och hittade ett roligt ställe som heter Color, Stories, Inspiration. Men det förkortas CSI så de kallar sin utmaningar för case files, och andra polisiära chargonger. Skoj tycker jag.

 Min LO här nedan är från deras case file no. 109. Kriterierna är att använda alla fem färger som anges, färgerna har tagits ut ifrån en bild. Sedan finns en punkt som heter Evidence och där anges ett antal punkter och från dessa ska man välja minst två stycken. Då CSI gänget gillar journaling så har de en punkt som kallas för Testimony, och där ska man då välja en punkt. Nu är jag personligen inget stort fan av journaling men det kan vara kul att utmana sig själv till sådant man inte känner sig så bekväm med. Och så länge jag kan gömma min journaling så går det bra :)

Färgerna var Bright Cherry Red - blommorna, White - cardstocken och ramarna bla, Bright Yellow - tagen, Dark Olive Green - bladswirlsen och Navy Blue - de stämplade swirlsen. Jag har försökt att hålla mig så nära färgskalan som jag bara kunnat. Nu gör ju inte fotot på LOn den någon rättvisa, den är mycket finare i verkligheten.

Från Evidence så valde jag Book Pages (ja, i mitt fall blev det de 60 första sidorna av en gammal pocket bok), Birds (hade bara en), Stack Something (lager på lager), Frames och Greenery (grönska).
Från Testimony valde jag ett av de tre angivna inspirationsorden LIFE, som jag dels använde i titeln och sedan i min journaling.


Närbild på ramarna, blommorna och de gröna bladswirlsen. Ramarna kommer från Prima, även fågeln kommer därifrån och har Ingvild Bolme som designer. Swirlsen kommer från dies, olika märken.


På bokbladen har jag haft ett tunnt lager med vit gesso utspätt med vatten för att tona ner bokens text.


En bit av journalingtexten på den gula tagen. Texten lyder:

A Life with you is a life of wonder
A Life with you is a life of happiness
A Life with you is a life worth living


Tack för titten
Tootsie

Inga kommentarer: